Тиха сенсація Млади. Журнал «Українська культура – 1000 випуск» 2012.

АЛЬБОМ МЛАДИ «ОЙ ВЕСНА, ВЕСНА…» ПОТРАПИВ У РОТАЦІЮ НА РАДІО В КАНАДІ, США, ВЕЛИКОБРИТАНІЇ, БЕЛЬГІЇ, ГОЛЛАНДІЇ, ФРАНЦІЇ,  ЯПОНІЇ ТА ІНШИХ КРАЇНАХ І БУВ ВІДЗНАЧЕНИЙ КРИТИКАМИ ЯК ПЕРШИЙ СЕРЙОЗНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ПРОЕКТ У ЖАНРІ ПОПУЛЯРНОЇ МУЗИКИ.
ОРИГІНАЛЬНИЙ СИНТЕЗ  ТРЬОХ САМОДОСТАТНІХ  ІНТОНАЦІЙНИХ ПРАКТИК:  АВТОРСЬКОЇ ПІСНІ, ДЖАЗУ  І АВТЕНТИЧНОГО УКРАЇНСЬКОГО  ПІСЕННОГО ФОЛЬКЛОРУ.

Я не прихильник будь-яких форм «осучаснення-пожвавлення» чогось  автентичного в музиці (чи то класика, чи фольклор), але коли це зроблено професійно і зі смаком — чому б ні? Просто дуже рідко приємно дивує і захоплює химерна, дивовижна здатність  людей майстерно й органічно поєднувати, здавалося б, непоєднуване.
На тлі численних відомих і невідомих синтетичних проектів української  естради співачка Млада (справжнє ім’я — Марина Юрасова) виділяється насамперед якісно зробленими композиціями, грамотними аранжуваннями. Що являє собою цей проект чи то пак вже явище української поп-музики? Властиво оригінальний синтез трьох самодостатніх інтонаційних практик, що хоча й різною мірою, але знаходяться поза мейнстрімом сучасної популярної музики: авторської пісні, джазу і автентичного українського пісенного фольклору.
Звичайно, поєдналися вони не у «чистому» вигляді. Так, зв’язок з авторською піснею (з цього жанру співачка, можна сказати, починала  свою сценічну кар’єру: у кінці 90-х стала дипломанткою «Червоної рути») тут проявляється навіть тоді, коли мова не йде про авторську музику — характерна сама манера камерного «тихого», сказати б, інтимного співу, розрахованого на безпосередній діалог, довіру слухача. Від джазу, крім гармоній і ритмів (Млада навчалася  на естрадному факультеті музичного училища імені Глієра, була учасницею студентських джазових ансамблів, виступала на фестивалі
«Джазовий осінній марафон», відвідала майстер-клас  англійської джазової діви Норми Уінстон), — специфічне відчуття ансамблю, особлива вокальна свобода і пластика, звуковий баланс  між голосом та музичним інструментом. Від фольклору — не тільки репертуар, а також щось архаїчне в інтонуванні: легка, плавна мелізматика, вільне трактування метричності.
Загалом ідея синтезу українського фольклору з різними музичними  течіями, зокрема — джазом, виникла у творчому союзі Марини Юрасової, барабанщика і продюсера співачки Сергія Табунщика та композитора Павла Шепети. Це й стало візитівкою  іміджу співачки, її родзинкою. Невипадково першу студійну роботу, сольний альбом Млади «Ой весна, весна…», відомий радіоведучий  і джазовий критик Олексій Коган справедливо назвав  тихою музичною сенсацією 2005 року.
Сама Млада називає стиль, у якому працює, еthno fantasy music — фантазії на теми українських народних пісень. Сьогодні її  команда — це Павло Литвиненко (рояль), Володимир Лихошва (гітара), Олександр Огневець (клавішні), Віталій Савенко (бас) та Сергій Табунщик (ударні, бек-вокал). До речі, щосуботи увечері музиканти дають концерт у київському клубі «Культ Ра». А один з найближчих масштабних виступів Млади відбудеться 18 травня на фестивалі «Музичні діалоги — 2012» у Луцьку.
Олеся Найдюк.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *