Дівочі мрії в джазовому варіанті – Газета «Діло» 2006

marina-yurasova

«Етнічна тематика в сучасній музичній культурі стає за останній час не просто модним елементом, а ледве не ознакою хорошого тону і національної свідомості. Але часто це виливається в дешеві загравання з аудиторією. До подібних проектів не віднесеш дебютний альбом «Ой весна, весна…» київської співачки Марини Юрасової, виступаючої під псевдонімом Млада. Це перш за все щирість подачі матеріалу і тремтливе відношення до народної музичної традиції.
Дебютний альбом до недавніх пір був сугубо студійним проектом. Буквально ж на порозі нового року відбулась презентація кліпу і концертної програми, що стала  «живим» втіленням альбому.
Кліп на пісню «Сидить Млада за столичком» зняв відомий київський кліпмейкер Віктор Прідувалов. Його специфічне бачення окрасило композицію, як зізналася сама Марина, в деякі несподівані барви.
Живе звучання програми помітно відрізняється від представленого на диску. Перш за все тому, що достатньо сильно змінився склад музикантів, граючих в проекті. Окрім солістки, в ньому залишились Марія Хмельова – флейтистка і вокаліста відомого колективу «Гурт-йо-гурт» та київські джазмени  Віталій Іванов (саксофони) та музичний продюсер Сергій Табунщик (ударні). Причому як в студійному, так і в живому варіанті «Ой весна, весна…» приймають участь одні з самих професійних джазових музикантів столиці, що і обумовило високий якісний рівень музичного дебюту.
Програма складається з фантазій в стилі world-music з магічно-захоплюючими ритмами та гармоніями, що розкішно переливаються, основаними як на відомих, так і не дуже відомих українських народних піснях («Сидить Млада за столичком», «Їхав, їхав козак містом», «Кроковеє колесо»). Треба сказати, що підбір композицій і виконання Млади робить програму дуже жіночою та інтимною. Виходить начебто сучасне відображення своєрідного архаічного щоденника, в якому все – від радісних веснянок-заклинань до жалісних  розлучних і тривожних весільних плачів – близько і зрозуміло жительниці високотехнологічного двадцять першого століття. Крім того, яскраві національні костюми та оригінальне оформлення перетворюють концертну програму Млади у захоплююче шоу.  Альбом має певний резонанс, в тому числі за межами країни. Так, канадські знавці джазової музики охарактеризували його як «кращий український продукт за останній час.»

Аля Філіппова, музичний корреспондент, спеціально для газети «Діло».

Поділіться з друзями в соцмережах!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *